Jumaat, 12 Ogos 2011

bayang - bayang

gelap
sunyi
bisu
buta

aku tertunduk
kau memerhatikan tingkah laku aku
tanpa berkata apa - apa
tanpa diadili

senyap . . .

terdetik satu persoalan

mengapa
mengapa dan kenapa
kau berperilaku sebegitu
mengapa ?

dup dap dup dap . . .
dup dap dup dap . . .

jiwa memberontak inginkan jawapan
satu kepastian

aku tersenyum lebar
aku tersedar
tersentak
terjaga dari unggas khayalan

terjawap
bayang - bayang
mengapa kau berada di kaki aku
dan mengapa kau bermula di situ

tidak di hati
tidak di akal
mengapa ?

kerana kehadiran kau
menyedarkan aku

akan asal - usul ku
akan dimana tempat aku berpijak
akan tingkah laku ku
akan kejadian ku
akan paksi salasilah ku
akan sejarah kehidupan yang aku lalui

peneman ketika aku bersedih
ketawa
geram
marah
suka
duka

tapi yang penting
kau menyedarkan aku akan

siapa aku . . .

: : p/s : klau gelap, xde bayang - bayang, camne pulak ? (= =" )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan