Jumaat, 19 Ogos 2011

air dan kaca

malam ini aku ditarik
ke dalam lembah selumbar
gaung yang amat perit
diseret oleh diri aku sendiri

pilu dan hiba bercampur - baur
jiwaku berkaca
setitis demi setitis
air mengalir dari kotak jiwa

aku memapah
mencuba menarik jasad , bangkai
jauh dari lembah yang berduri
sakit kulit perlindungan
di tarik dan diseret
namun tidak berdarah
sedarah , sesakit kotak - kotak jiwa

calar - balar
luka jahitan kembali berdarah
warna merah
membuak - buak keluar
dari setiap titisan jarum

sengaja aku dikhayalkan
letih , lenguh dan kebas
tangan menampan daya kehampaan dan kehibaan

sebatang tiang terpacak keluar
tepat menembusi dada
kain putih diangkat dan dikibar dengan perlahan
simbolik kepada kekalahan dan kelemahan
aku tewas malam ini

: : p/s : mengira akan masa dan bila kain putih akan digugurkan.

1 ulasan: