Isnin, 10 Disember 2012

benang & berenang


gunting benang, amik jarum
selit lubang jarum, tak masuk
jilat benang, benang tegak
selit lubang jarum, tak masuk
mata juling, kepala pening
selit lubang jarum, tak masuk

muka fed up, campak tepi, turun bawah, togak air
naik bilik, ngadap balik

dahi kerut, peluh leleh
mata juling, tangan pedih
amik benang balik, amik jarum balik
selit lubang jarum, benang masuk !
angkat tangan, aku jerit, YEAHHH !


tepuk dada, kau boleh buat bukan ?


.   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .


tarik nafas dalam, hembus dalam air

1, 2, 3 !
berenang gaya bebas, kuak kiri kanan, terjah ke hadapan
nafas pendek, aku berhenti
toleh belakang, suku kolam aku jajah


stop, gostan balik, gostan tempat mula


tarik nafas dalam, hembus dalam air

1, 2, 3 !
tangan dilembutkan, kaki diiramakan
dada sempit, aku berhenti
toleh belakang, setengah kolam aku teroka


stop, gostan balik, gostan tempat mula


tarik nafas dalam, hembus dalam air

1, 2, 3 !
tangan dipanjangkan, badan diserongkan
semput nak mati, aku berhenti
tangan lenguh, kaki letih
pandang depan, aku dihujung kolam sebelah sini
angkat tangan, aku jerit sekuat hati YEAHHH !



tepuk dada, kau boleh buat bukan ?


.   .   .   .   .   .   .   .   .   .


 "life's battles don't always go to the stronger or faster man
but sooner or later the man who wins
is the man who thinks he can "

 - Vince Lombardi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan