Isnin, 23 Januari 2012

histeria



Hendak dicerita, panjang cerita
Tapi apa guna cerita kalau bukan untuk dicerita ?

Aku termenung dan siling menjadi sasaran mata
Terbujur aku di atas katil, kaku
Menanti jawapan kepada persoalan dibenak kotak fikiran
Yang aku sendiri tidak pasti akan kewujudan penyelesaian
Satu penamat

Melihat cermin yang sudah muak dengan diri aku
Bayang-bayang kegagalan yang lemah tampak jelas
Layu, buntu dan sayu
Impian bertukar menjadi fantasi
Impak dari realiti yang dilalui setiap hari
Berputar seperti lagu yang tiada button berhenti

Mendongak kepala tanda tidak mengalah
Hajat cerita bukan untuk merungut atau kecewa
Cerita ini hanya untuk mengetahui keadaan diri
Agar tidak masuk ke karung dilema

Kerana aku tahu setiap orang ada impiannya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan