Jumaat, 6 Januari 2012

hiper tetapi buta




Tatkala ini kerusi menjadi ligat , entah berapa kali berpusing
Ligat pusingan tidak seligat kepala , norma “blurr” menyerang
Sambil aku menongkat dagu , merapatkan kaki , mendongak

Pusingan yang ke – 9

Aku masih terdiam
Rentak hati ingin berjuang , perubahan menjadi agenda minda
Genap hari ini, hampir 2 bulan di zaman gelap
Seperti sejarah tercatit zaman kegelapan gereja
Namun bukan gereja menjadi titik isu disini

Terdiam , tergamam

Pusingan ke – 10

Hiper
Aku melonjak, terlonjak dengan semangat
Ideologi bersepah merata di denai minda
Itu ini itu ini mahu dibuat dan dicapai
Sana sini sana sini mahu dijejak , diteroka , dicuba

Buta
Pengalaman dan pengetahuan menjadi dinding, benteng
Melihat mereka hebat , gah di dunia sana
Melihat diri hina , terperuk di dunia sini
Ingin melangkah, namun terhenti
Macam mana ingin melangkah ?
Itu yang aku lupa

Bukan lupa , namun tidak tahu
Jalan perubahan , ya ! aku tidak tahu
Bagaimana hendak bermula , dimana , langkah pertama ke mana ?
Itu yang aku buta

Hiper tetapi buta

Tiada ulasan:

Catat Ulasan