Selasa, 18 Oktober 2011

projek terbengkalai

pot pet pot pet . . .
pot pet pot pet . . .

leteran insan di dataran rumput manusia
di sana dan juga disitu, sini, sana
fenomena yang kembar
biasa lah, adat orang kita
itu yang meriahkan suasana pasar dunia

bammm !!!

4 projek dilambakkan ke atas objek separa kayu, meja namanya
aku menyepetkan mata, menaikkan kening, dahi berkerut
tanda protes namun aku suka

srapppp, srapppp, srapppp ~

sehelai demi sehelai aku membelek
mengupas asal usul projek yang muncul tanpa memberi salam
memegang erat masalah yang diutarakan
sambil memakai spek yang menjadi peneman mata
aku membesarkan mata
menjenguk sedalam - dalamnya akan tunjang akarnya

memasang telinga untuk peka, membuka mata untuk membantu
mendengar dengan teliti
melihat dengan celik
berbicara dengan fakta dan pengalaman

projek yang terbengkalai, berhabuk, tergantung
satu demi satu diselesaikan dengan senyuman dan tawa
mereka pun tersenyum bersama
memudahkan, menyenangkan, menyelesaikan

4 projek permasalahan manusia yang dilabel sebagai kawan terjawab
aku gembira dapat membantu dengan secebis minda pink ini
dihujani taburan pujian dan terima kasih
aku berkata :

" member - member, xde hal la "

: : p/s : membe tolong membe. xde hal la geng.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan