Rabu, 12 Oktober 2011

dansa si unggas

tepu
kosong, sunyi dan kaku
jari terhenti di papan kekunci

unggas berdansa keriangan
lelabah berniaga di sesawang
cengkerik melantunkan melodi
tiada kelibat manusia
hanya habuk memenuhi ruang

habuk dan sesawang si lelabah
menjadi penghuni tetap, mengalahkan pemiliknya

haaacummmm ~

aku bersin
kehadiran habuk menerobos ke dalam ruang gelap hidung
memenuhi setiap corong dan lohong

fuhhhh ~
fuhhhhh ~
fuhhhhhh ~
meniup dan bertiup
dada kesempitan, semput

kiri dan kanan
depan dan belakang
utara dan selatan
timur dan juga barat
mata melilau mencari sekeping makna

haaaiiihhhh ~

beku, tepu dan kaku

berkerak habuk memajukan penempatan masing-masing
aku yang beku, tepu dan kaku, hanya tersenyum
tersedar dan terjaga, diseru !

lantas tangan mencapai bulu ayam
melontar segala habuk dan kesunyian ke luar jendela
jari menari di papan kekunci, dengan lagak tersendiri
aku kembali

ya, aku kembali !!!

aku sudah kembali !!!

: : p/s : lama da x update blog. dekat sebulan jugak. final exam punya penangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan