Ahad, 30 September 2012

kanabis


malam itu

mata mendongak berkiblatkan bulatan bulan
bulat, mengambang, bercahaya
tiada dinding sekatan gerombolan kepulan awan
kain di cop anak bulan, bintang pecah 14 berdansa sesekali
layu
akan kehadiran gebu angin



malam itu

ya di sana, mencanak terpacak kacak penyuluh malam
di label tnb, berkod entah apa pencatit angka tiang satu
oren, naungan jajahan takluk jalan raya di bawahnya
menakluk sang malam dengan halus, lembut dan gebu
mengikut rentak keseksiannya tersendiri cahaya oren
terang



malam itu

pekikkan, makian, cacian tiub besi ekzos
pemecah tenang malam mengaum sekali dua
mereka menyelinap ke lorong - lorong kotak masing - masing
kotak rumah pujangga hak milik mereka
mungkin parti, enjoy, melepak, berkumpul sebelumnya
entah



malam itu
malam itu

gerak geri, dansa seksi sang puteri malam
berteman putih pucat asap kepul tembakau american well blend
jerebu di halaman iris mata
disedut kencang, dihembus lembut
berlari anak, lembut, mengusap manja di muka



tanpa gulungan kanabis
tanpa chivas kencing si setan
tanpa cecair likat gam
tanpa kapal terbang

aku stoned
aku high
aku mabuk
aku fly


cukup hanya malam



dan malam itu

aku ingin menulis
tentang malam itu

2 ulasan:

  1. malam ini..... malam ini.. malam ini... ku bongkarkan isi trafficlight dikau. kurogol sepuasnya.

    BalasPadam